Friday, August 5, 2011

Undian Piala Malaysia 2011. Kelantan, NS satu kumpulan?


FINALIS dua edisi Piala Malaysia berturut-turut, Kelantan dan Negeri Sembilan sekali lagi berdepan kemungkinan berada satu kumpulan pada majlis undian di Stadium Nasional, Bukit Jalil petang ini.

Negeri Sembilan muncul juara Piala Malaysia musim 2009 selepas menewaskan Kelantan 3-1 pada aksi final.
Secara kebetulan pada majlis undian Piala Malaysia musim lalu, kedua-dua pasukan dijodohkan berada dalam Kumpulan A bersama-sama KL Plus dan PKNS FC.

Namun kedua-dua mereka tetap bertembung sekali lagi pada final tetapi pertaru- ngan kali kedua itu dimenangi pula Kelantan menerusi kemenangan 2-1 untuk kejuaraan sulung Piala Malaysia buat negeri Pantai Timur itu.
Kini bagi undian Piala Malaysia 2011, Kelantan dan Negeri Sembilan diletak dalam balang berbeza berdasarkan prestasi kedua-dua pasukan dalam saingan Liga Super musim ini, sekali gus berkemungkinan diundi sama kumpulan lagi.

Kelantan selaku juara Liga Super musim ini berada dalam Balang 1 bersama-sama Terengganu, Selangor dan Kedah. Empat pasukan ini tidak akan berada dalam satu kumpulan.
Negeri Sembilan pula yang sekadar menduduki tangga kelapan Liga Super musim ini berada dalam Balang 2 bersama-sama Perak, Johor FC dan T-Team.

Juara Liga Premier, PKNS FC pula dalam Balang 3 bersama-sama Sabah, Felda United, Kuala Lumpur manakala Balang 4 dianggotai semua pasukan Liga Premier iaitu Sarawak, PDRM, Johor dan Sime Darby.

Majlis undian di pentas utama Stadium Nasional bermula pukul 5.30 petang ini turut akan dihadiri Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan ia di- siarkan secara langsung di Astro Arena Saluran 801.
Saingan Piala Malaysia musim ini akan bermula pada 6 September depan dan final dijangka akan berlangsung pada 29 Oktober.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...