Friday, September 3, 2010

Piala Malaysia 2010

Sempena Piala Malaysia yang bakal tiba tidak lama lagi..Ultras Kedah menyeru agar ramai penyokong yang berjiwa Ultras akan dapat bersama-sama memberi sokongan padu kepada pasukan kesayangan kita iaitu KEDAH..

Dalam Piala Malaysia 2010..Kedah telah diundi untuk bersama-sama berjuang sehingga ke pentas akhir bersama pasukan Johor FC, ATM (Angkatan Tentera Malaysia) dan Perak iaitu di dalam kumpulan C..

Group C








Sejarah pertemuan 2010

Kedah vs ATM (Piala FA)

Di Darul Aman : Kedah 1-1 ATM
DI Selayang     : ATM 0-5 Kedah

Kedah vs Johor FC (Liga Super)

Di Darul Aman : Kedah 0-1 Johor FC
Di Pasir Gudang: Johor FC 1-2 Kedah

Kedah vs Perak (Liga Super)

Di Darul Aman: Kedah 1-1 Perak
Di Stadium Perak: Perak 1-0 Kedah

Mengimbau keputusan perlawanan kedah dengan pasukan yang ada dalam kumpulan C ini, kalau diperhatikan agak seimbang..walaupon kumpulan C bukan kumpulan maut..tetapi pasukan di dalam kumpulan ini mungkin akan lebih bersedia dengan kemungkinan yang berlaku...apa yang boleh diperhatikan di dalam kumpulan C ini..pasukan Kedah menjadi pasukan pilihan untuk layak ke pusingan seterusnya..tetapi sebarang kemungkinan boleh terjadi di dalam Piala Malaysia ini. Ini kerana semua pasukan yang bertanding ingin merebut piala yang boleh di katakan Piala utama di dalam pertandingan bola sepak di dalam negara ini..semestinya semua pasukan akan bermain bermati matian untuk melayak kan diri ke pusingan seterusnya.

Untuk memastikan Kedah layak ke pusinga seterusnya pemain memerlukan sokongan dari rakyat kedah agar mereka lebih semangat untuk bermain dan mencapai kejayaan. Kejayaan yang ajan mereka kecapi membolehkan kita juga berasa bangga kerana dengan sokongan kita pasukan kesayangan kita mencapai kejayaan. Jika hendak melihat kejayaan yang mungkin akan dicapai oleh pasukan KEDAH..marilah kita rakyat KEDAH memenuhkan kembali Stadium Darul Aman yang kian sunyi sekarang ini tanpa suara penyokong seperti dulu agar pasukan HIJAU KUNING kita mencapai kejayaan sehingga ke pentas akhir PIALA MALAYSIA..AYUH RAMAI-RAMAI KITA MEMBERI SOKONGAN KEPADA PASUKAN BOLA SEPAK KEDAH DI DALAM KEMPEN PIALA MALAYSIA KALI INI!!!!!!!!!

2 comments:

  1. Yakin kedah layak ke final!!!!

    ReplyDelete
  2. Anonymous18.9.10

    Go! Go! Go! Kedah! Membujur lalu melintang patah....!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...