Saturday, September 10, 2011

Khyril kembali temui sentuhan


PENYERANG muda Kedah, Khyril Muhymeen Zambri sudah menemui kembali sentuhan penyudahnya setelah berjaya merobek gawang Johor dan malam ini berazam mencatat kemenangan kedua ke atas Sabah di Kota Kinabalu.
Menurutnya, dia kini semakin yakin dengan kemampuannya setelah gagal berbuat demikian pada beberapa perlawanan Liga Super selepas berehat panjang kerana menjalani pembedahan lutut kanan.

“Sebelum ini saya agak rahu-ragu tetapi selepas menjaringkan satu gol ke atas Johor, keyakinan saya semakin bertambah.

“Setelah Wan Jamak mengambil tugasan dari Ahmad Yusoff, saya rasakan permainan pasukan Kedah bertambah teratur berbandingan perlawanan awal Liga Super.

“Saya percaya Kedah akan menyerlah sepanjang kempen Piala Malaysia ini,” kata Khyril.


Katanya, latihan keras Wan Jamak berjaya membentuk persiapan fizikal dan ini antara faktor pasukan nampak cergas sepanjang permainan.


“Kehadiran Amar Rohidan dan Azmizi Aziz yang beraksi untuk Perlis, memantapkan lagi bahagian tengah dan ini membuka banyak ruang kepada saya dan Badrul Bakhtiar menjaringkan gol.

Mengenai Sabah, Khyril sedar pasukan itu mantap dan sukar dijinakkan apabila beraksi di tempat mereka di Stadium Likas.

“Apapun kemenangan pertama lalu, pasti membakar semangat rakan sepasukan untuk meneruskan momentum kejayaan pada perlawanan malam ini,” katanya.

Oleh Bashah Zainol Abidin
sumber: Mymetro


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...